شجریان

ساخت وبلاگ

استاد حسین علیزاده: تأسف می‌خورم در دوره‌ای زندگی می‌کنم که شجریان اجازه‌ی کار ندارد.

 

 

من واقعاً احساس تأسف می‌کنم که در دوره‌ای زندگی می‌کنم که شجریان اجازه‌ی کار ندارد. درست است که او نسبت به این موضوع سکوت پیشه کرده است، اما من به عنوان تعهد و وظیفه‌ی هنری-اجتماعی خود بارها نسبت به آن اعتراض کرده‌ام و گفته‌ام هیچ افتخاری برای ایران نیست که هنرمندی مثل او را ممنوع[از]کار کنند؛ چرا که او ممنوع‌شدنی نیست.

 

 

 

وب سایت هواداران استاد محمد رضا شجریان: استاد حسین علیزاده این سخنان را در گفتگو با ویژه‌نامه‌ی نوروزی روزنامه‌ی «شرق» گفته است که بخش‌های مهم این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

▪️فضای موسیقی در ایران، فضایی است که نه منتقد دارد و نه رابطه‌ی هنرمندانش با یکدیگر، رابطه‌ای خارج از کلیشه‌های سنتی است. شاید به این دلیل که ما اهالی هنر، این‌طور بار می‌آییم که چندان ارتباطی با همدیگر نداشته باشیم و نقدهای‌مان را در درون فضای موسیقی کشور مطرح نکنیم؛ اما من فکر می‌کنم بعد از انقلاب، رشد اجتماعی به‌گونه‌ای بود که دیگر امروز نمی‌توانید نسبت به مسائل اجتماعی اطراف‌تان بی‌تفاوت باشید.

▪️در این ۳۷ سال کارزاری بوده که همه را، حتی موسیقی‌دان‌ها را، به سمت مسائل اجتماعی سوق داده و حالا شما نمی‌توانید هویت ملی و جهانی خود را کتمان کنید و برای به‌دست آوردن این هویت هم باید از سرزمین مادری‌تان دست به کار شوید؛ بنابراین من باید در چنین فضایی لب به سخن می‌گشودم؛ اما با حفظ احترام دیگران، تا هنرمندی از حرف‌هایم آزرده نشود.

▪️قطعاً موسیقی ما به‌خاطر شرایطی که در ایران دارد، بیش از هر چیز از نگاه‌ها و دغدغه‌های اجتماعی می‌تواند به سمت رشد برود؛ البته جامعه‌ی موسیقی ما را نمی‌شود به‌صورت یکدست تعریف کرد؛ چرا که هر کسی متعلق به یک جریان فکری و اعتقادی است.

▪️چه کسی بهتر از من، قدر شجریان را می‌داند؟ چه کسی بهتر از من می‌داند شجریان یا شجریان‌ها چه ارزشی برای این مملکت دارند؟ مدام می‌گوییم تخت جمشید و عالی قاپو و سی و سه پل جزء آثار ماندگار فرهنگی ما هستند؛ شجریان هم به نظرم یکی از همین آثار ماندگار ماست و حتی فراتر از آن. حالا مردم به شجریان می‌گویند خسرو آواز ایران، این از آن اصطلاحاتی است که ممکن است من دوست نداشته باشم؛ اما ذات شجریان را دوست دارم و در طول ۴۰ سال، شاهد طلبگی او، شاهد عشق او بوده و هستم.

▪️آن چیزی که واقعاً تأثیر اصلی دارد، بخش اجتماعی موسیقی است؛ نه این‌که صرفاً منظورم برگزاری یک کلاس خوب درس یا داشتن یک استاد خوب باشد، نه! اگر موزیسین بهترین دوره‌ها را ببیند و بهترین آموزش‌ها را طی کند؛ ولی نگاه و شعور اجتماعی نداشته باشد، هنرش تأثیری ندارد. به همین خاطر است که من فکر می‌کنم موسیقی‌دان باید روشنفکر بوده و بینش داشته باشد.

▪️به نظرم شجریان، باعث شده موسیقی در جامعه‌ی ما احترامی چندین برابری پیدا کند. او فراتر از یک خواننده عمل کرده و به همین خاطر که هنرمند بزرگی است و تأثیرگذار، گاهی اوقات هم باید سر حرف خودش بایستد و پاسبان جایگاه خودش باشد.

▪️کسی که «ربنا» را خوانده و دل اقشار مختلف مردم را در پای سفره‌های افطار تسخیر کرده، یک جایگاه ویژه‌ی مردمی دارد. اتفاقاً می‌خواهم بگویم که چنین شخصیتی توانسته در دل مردم مذهبی هم جا باز کند، چرا دستی‌دستی می‌خواهیم او را به صف غیرمذهبی‌ها بکشانیم؟ البته پاسخ سؤالم را می‌دانم. می‌گویند اگر شجریان این‌طور است پس چرا ما متوجه نمی‌شویم؟ قبول دارم که تظاهر نمی‌کند اما نباید هم بکند، مذهب باید در قلب انسان‌ها باشد نه این‌که آن را نمایش دهند.

▪️در روزهایی که نسبت به عدم پخش ربنای او واکنش‌هایی به وجود آمد، دلیل دفاع من از شجریان به‌خاطر احترام به هنر بود. همه‌ی ما خواهیم رفت و زمان خواهد گذشت؛ اما تاریخ یک روز شهادت می‌دهد بر شجریان، هنرمندی با این درجه از هنر، چه گذشت و چه رفتارهایی با او شد. شجریان درخواست مجوز نمی‌کند چون واقعاً چه کسی می‌خواهد به او مجوز بدهد؟ به نظرم مجوز اصلی‌اش را از مردم گرفته است. شجریان در قلب مردم جا باز کرده و حالا مجوز چه ارزشی می‌تواند داشته باشد؟ دردناک اینجاست که در انتخابات از شجریان استفاده‌ی تبلیغاتی می‌شود و بعد خبری از مجوز نیست. من اگر وزیر ارشاد بودم و به شجریان مجوز کنسرت نمی‌دادند، از سمت خود استعفا می‌کردم؛ چرا نکنم؟

▪️من واقعاً تأسف می‌خورم در دوره‌ای زندگی می‌کنم که شجریان اجازه‌ی کار ندارد. درست است که او نسبت به این موضوع سکوت پیشه کرده است، اما من به‌عنوان تعهد و وظیفه‌ی هنری-اجتماعی خود بارها نسبت به آن اعتراض کرده‌ام و گفته‌ام هیچ افتخاری برای ایران نیست که هنرمندی مثل او را ممنوع[از]کار کنند؛ چرا که او ممنوع‌شدنی نیست.

- ایسکانیوز

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 267 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:36

 

چکیده ای از مصاحبه ی مهرنامه با استاد محمد رضا شجریان

استاد محمد رضا شجریان از بی مهری ها سخن گفت.

 

 

وب سایت هواداران استاد محمد رضا شجریان: استاد محمدرضا شجریان در آخرین و جدیدترین گفتگوی اختصاصی خود (با مجله مهرنامه - اسفند ۹۴)، نکته‌هایی بیان کردند که در ادامه، مهمترین آن‌ها را مطالعه می‌نمایید:

* همراهی با مردم همیشه هزینه داشته است، اما من کاری را از روی مصلحت و منفعت انجام نمی دهم که منتظر فایده باشم.

* در بسیاری از مواقع هم با علم به اینکه این ماجرا می‌تواند برایم مشکلاتی به وجود بیاورد انجامش داده‌ام.

* هیچ وقت چه در کار هنری و چه در رفتارهای اجتماعی‌ام، دلیلی باعث نشده است تا کاری برخلاف آنچه دوست دارم و فکر می‌کنم رفتار درستی است (همراهی با مردم) انجام دهم.

* شاید می‌توانم بگویم خیلی وقت‌ها درباره خیلی مسائل ریاضت کشیده‌ام، تا از اصولم کوتاه نیایم و به هر روی جامعه متوجه این ماجرا شده است.

* به همین خاطر است که حالا به نظر می‌رسد به من اعتماد دارند. علت این ماجرا به خاطر همین واکنشها و رفتارهایی است که شاید خیلی‌های دیگر آن را انجام نمی‌دادند.

* از انجام کار هنری محرومم و مخاطبانتان از بهره بردن آن محروم شده‌اند؛ من از این مسئله خوشحال نیستم، اما اینکه روی اصولم و آن چیزی که فکر می‌کردم درست است پافشاری کرده‌ام؛ مسئله‌ای نیست که حتی با این قیمت از آن ناراضی باشم...

* حالا می‌بینم همین ماجرا برای من تبدیل به یک سرمایه اجتماعی بزرگ شده است، هر چند که تاوانش را هم داده‌ام...

* وزیر ارشاد و رییس جمهور مخالف ممنوعیت من از کار هستند. گروههایی هستند که با اسم‌های مطرح مشکل دارند. برای خودشان خبرگزاری، روزنامه و رسانه هم دارند. علت اینکه مشکلشان با من چیست نمی‌دانم. همانطور که نمی‌دانم چرا تا این اندازه کینه‌توزانه رفتار می‌کنند!

* چیزی که در این میان مشخص است اینکه این آدمها نه من را از نزدیک دیده‌اند و نه چیزی از هنر می‌دانند. هیچ!
فقط کارشان این است که آدمی را نفی کنند. این مایه تاسف است که کسانی که باهنر هیچ سر آشتی ندارند... اما راهی جز آشتی با هنر وجود ندارد.

* آدمها ممکن است روزی متوجه این ماجرا بشوند که اشتباه کرده‌اند و از اشتباه خودشان برگردند. در این صورت است که امید می‌تواند وجود داشته باشد واگرنه کسی که فکر می‌کند دارد کاری را درست انجام می‌دهد، هیچ وقت رویه‌ش را عوض نمی‌کند.

* امیدی که شما از آن حرف می‌زنید، بستگی به افرادی دارد که صاحب اختیار هستند و می‌توانند دستور دهند.
به هر حال درست یا غلط بودن تصمیمات را همیشه تاریخ قضاوت خواهد کرد.

* من چندین و چند اثر صوتی و تصویری دارم اما ۶ تا ۷ سال است که مجوزی برای کارهایم صادر نشده است و نمی‌توانم منتشر کنم.
این آثار همراه با گروه شهناز و ارکسترهای بزرگ و گروه‌های دیگر است. حالا منتظرم روزی مخاطبان آنها را بشوند...

* انتشار آلبوم در خارج از کشور فایده‌ای ندارد. شاید بازده مالی داشته باشد، اما بازدهی هنری ندارد. به خصوص در شرایطی که موسیقی ما با آن مواجه است و یک اثر که برای هنرمند کلی هزینه مادی و هنری داشته است روی سایتهایشان می‌گذارند و همه هم آن‌را به صورت مجانی دانلود می‌کنند.

* هیچ کس (از رادیو و تلویزیون گرفته تا سایتها و غیره) حق ندارد هنر را به نفع خودش مصادره کند. حقوق مؤلف و مصنف باید درست شود.

* تمام جبهه‌گیری‌ها علیه من از همان زمان (اعتراض به پخش از تلویزیون) شروع شد.
در رسانه هایشان هر چه خواستند نوشتند. حتی رییس صدا و سیما حرف‌های زیادی زد؛ در حالی که اینها هیچ کدامشان نه سر پیاز هستند و نه ته پیاز.
متاسفانه این کینه‌توزی‌ها و این پیش داوری‌ها در کشور ما فراوان است و شما جایگاهی ندارید که شکایت کنید و قانون از شما دفاع کند!

منبع: چکامه

 

متن کامل این مصاحبه به زودی...

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 229 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 20:43

کنسرت ایروان محمدرضا شجریان به دستور پزشکان لغو شد.

وب سایت هواداران استاد محمد رضا شجریان: استاد محمد رضا شجریان در صفحه ی شخصی خود اینگونه نوشت:

«امروز ششم اسفند ماه پزشک معالجم موردی را در‌ام آر آی اخیرم مشاهده کرد که قاطعانه از من خواست سفرم را لغو کرده تا برای ۶ تا ۸ هفته زیر نظر ایشان به معالجه و درمان مورد دیده شده بپردازیم و من نیز با اکراه مجبور به پذیرفتن آن شدم. لذا با همه تمهیدات و برنامه ریزی‌هایی که برای کنسرت دوازدهم فروردین ماه ۹۵ شهر ایروان ارمنستان انجام داده بودیم و همچنان با استقبال گرمتان روبه‌رو هستیم، با پوزش خواهی از شما دوستداران عزیزم یادآور شوم به خاظر وضع پیش آمده نابهنگام در تاریخ مقرر از دیدار با شما مهربانانم محروم خواهم بود. امید است پوزش مرا بپذیرید تا در‌آینده‌ای نزدیک‌تر توفیق خدمت گزاری همیشگی نصیبم گردد و از شرمندگیتان برون آیم. دیگر اطلاعات و تصمیمات بعدی در این مورد نیز از طریق سایت رسمی‌ام به آگاهیتان خواهد رسید.»

 

 

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 227 تاريخ : دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 2:38

 


وبسایت هواداران استاد محمدرضا شجریان: همایون شجریان برای آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» ۶۰ سکه‌ طلا گرفت.


 

 وبسایت هواداران استاد محمدرضا شجریان: آیین پایانی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با برپایی مراسم فرش قرمز شب گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد و برندگان جایزه «باربد» معرفی شدند.

به گزارش «موسیقی ما»، آیین پایانی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر شنبه اول اسفندماه با برپایی مراسم فرش قرمز هنرمندان و با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم و علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد و برای نخستین بار «جایزه باربد» در اختتامیه این جشنواره برندگان خود را در بخش‌های مختلف شناخت. در ابتدای این برنامه که بهروز رضوی اجرای آنرا بر عهده داشت، سرپرست دفتر موسیقی و حمید رضا نوربخش پشت تریبون قرار گرفتند و سخنانی را اظهار داشتند و در ادامه وزیر ارشاد رو به حاضرین گفت: « گردش مالی موسیقی و ارتباط آن با مردم بیشتر از هنرهای دیگر است و می‌تواند از بهترین وسیله‌ها برای دیپلماسی فرهنگی باشد.


البته در دوره‌هایی به موسیقی کم‌توجهی شده است. وزیر ارشاد با بیان این مطلب که؛ چه چیزی جز جذبه فرهنگ و هنر می‌تواند اینچنین جوانان را جذب کند؛ یادآور شد: به‌جای برهم زدن اجتماعات فرهنگی هنری و لغو کنسرت‌ها باید به فراگیر شدن هنر ایرانی اسلامی به عنوان یکی از بهترین و رساترین شیوه‌های گسترش فرهنگ و هنر فکر کنیم. بهترین راه برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی این است که هنر ایرانی را رشد دهیم. متاسفانه هنوز شاهد لغو کنسرت‌ها ازسوی عده‌ای به واسطه روابط‌شان هستیم. اما من توصیه می‌کنم که عده‌ای بی‌جهت فضا را دانسته یا ندانسته ملتهب نکنند.

جشنواره موسیقی فجر رویدادی تخصصی و فرهنگی هنری‌ست و امسال با سه دهه تجربه حرفه‌ای‌تر برگزار شد. این جشنواره از یک جشن هنری تبدیل به یک فستیوال حرفه‌ای جایزه‌محور شد. جشنواره موسیقی فجر باید برآیند یکسال باشد. در جشنواره امسال بخش‌های جنبی به‌صورت تخصصی برگزار شد و جشنواره نواحی وجوان هم جدی‌تر پیگیری می‌شوند.» اجرای زنده «فیض علی فیض» قوال مشهور پاکستانی و گروه چارتار بخش‌های بعدی برنامه بودند که با برخی مشکلات صدابرداری، اجرا شدند.

در بخش دیگری از برنامه فیلمی پخش شد که طی آن مصطفی کمال پورتراب درباره سه هنرمندی که قرار است در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر مورد تقدیر قرار گیرند، صحبت کرد و از جایگاه هنری آن‌ها سخن گفت.

رافائل میناسکانیان، ملک محمد ملک مسعودی و داوود گنجه‌ای، سه هنرمند پیشکسوتی بودند که با حضور علی جنتی و علی مرادخانی روی صحنه مورد تقدیر قرار گرفتند. در ادامه مراسم، بخشی از برگزیدگان جایزه باربد که امسال اولین دوره خود را می‌گذراند، بدین شرح معرفی شدند:

بخش موسیقی کلاسیک؛ بهترین آهنگساز: امین هنرمند برای آلبوم شکوه‌های بی‌کلام

بخش موسیقی تلفیقی؛ بهترین آهنگساز: گروه دارکوب به سرپرستی همایون نصیری برای آلبوم نوکوب

بخش موسیقی کلاسیک؛ بهترین آلبوم: شهرداد روحانی برای آلبوم باغ ایرانی

بخش موسیقی تلفیقی؛ بهترین آلبوم: ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و امین و آرش بیات

بخش موسیقی فیوژن؛ بهترین آلبوم: گذر اثر سیاوش روشن

بخش موسیقی پاپ؛ بهترین خواننده: محمد اصفهانی برای آلبوم شکوه بخش

موسیقی پاپ؛ بهترین آهنگساز: گروه چارتار برای آلبوم باران تویی

بخش موسیقی پاپ؛ بهترین آلبوم: عشق یعنی، اثر فریدون آسرایی و بهروز صفاریان

پس از این بخش، سهراب پورناظری روی صحنه رفت و دقایقی برای حاضران تنبور نواخت. سهراب پورناظری در سخنانی نیز اظهار کرد: خوشحالم که امشب با همراهی دوستان هنرمندم به اجرای برنامه می‌پردازم. سه سال پیش که جشن موسیقی ما برگزار شد و دولت تدبیر و امید تازه روی کار آمده بود از رئیس‌جمهور محترم خواستم که راه را در حوزه موسیقی باز کنند اما ظاهراً سه سال است کاری از دستشان برنیامده اما این کار از دست من برمی‌آید که اجرای امشب را به محمدرضا شجریان تقدیم کنم.

بخش موسیقی نواحی؛ بهترین آلبوم: سهراب محمدی برای آلبوم شمال خراسان

بخش موسیقی ایرانی؛ بهترین آلبوم سازی: اردشیر کامکار برای آلبوم یقین گمشده

بخش موسیقی ایرانی؛ بهترین خواننده: پس از انصراف عجیب حمیدرضا نوربخش و همایون شجریان، جایزه این بخش بازنگری و علیرضا قربانی برنده این بخش شد.

بخش موسیقی ایرانی؛ بهترین آهنگساز: هوشنگ کامکار برای آلبوم کوچ بنفشه‌ها

در نهایت، جایزه بهترین آلبوم باکلام که جایزه ویژه جشنواره بود و بالاترین امتیاز را در همه بخش‌ها گرفته بود، اهدا شد. جایزه این بخش به همایون شجریان و تهمورس پورناظری برای آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» رسید.

در ادامه، بهروز رضوی - مجری برنامه - با اشاره به جایگاه محمدرضا شجریان در حوزه موسیقی، تاکید کرد: در محافل موسیقی حتما نامی هم از شجریان برده می‌شود، حق هم این است که از ایشان یاد شود.

آئین اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با نوای موسیقی کامکارها به پایان رسید.

منبع: سایت «موسیقی ما»
 
 
عکس‌های بیشتر در ادامه‌ی مطلب
شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت: 8:43

 

 

وبسایت هواداران استاد محمدرضا شجریان: کنسرت «هوای گریه» همایون شجریان به آهنگسازی استاد «محمدجواد ضرابیان» و به سرپرستی «سینا جهان آبادی» به صورت تور در سراسر ایران در حال برگزاری است.

جهان آبادی با اعلام این خبر به خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» گفت: «در حال حاضر ما ۶ سانس در بجنورد اجرا داشته¬ایم و در قوچان ۳ سانس و اردبیل ۲ سانس و اراک ۲ سانس هم به روی صحنه رفتیم. در تاریخ ۲۸ هم در بهبهان ۲ سانس به روی صحنه رفتیم و ۲۹ و ۳۰ بهمن هم در اهوازدر استادیوم ورزشی به روی صحنه رفتیم.»

او افزود: «در این پروژه ممکن است ما در نیمه دوم اسفند هم به روی صحنه برویم که البته آن بخش از اجرا در حال برنامه ریزی است. بقیه اجرا‌ها در تابستان برگزار خواهد شد.»

جهان آبادی همچنین در مورد حضور در شهرستان‌ها و برگزاری کنسرت‌ها گفت: «این کار در دل مردم نشسته و آن‌ها خیلی در این پروژه ابراز احساسات می‌کردند. در شهرهایی که کمتر اجرا در آن‌ها اتفاق می‌افتد ظرف مدت کوتاهی سالن‌ها پر شدند.»

او با اشاره به کمبود سالن در شهرستان‌ها و امکانات سخت افزاری گفت: «بیشتر این سالن‌ها برای موسیقی ساخته نشده‌اند اما با توجه به اینکه صدا بردار این اجرا آقای بیک و آقای صادقی بودند تا حدودی توانستیم از پتانسیل موجود استفاده کنیم تا مردم شنیدار خوب را داشته باشند. با این وجود استاندار و آکوسیتیک سالن‌ها رعایت نمی‌شود و کار چندان ساده‌ای نداریم.»

جهان آبادی در پایان گفت: «در کنسرت‌هایی که داریم همایون شجریان آوازهای بداهه‌ای را متفاوت با شب‌های قبل می‌خواند و سازهای ایرانی هم در ساز و آواز‌ها نقش دارند. تار، کمانچه، نی و قانون که سازهای ایرانی این اجرا هستند هر شب در حوزه ساز و آواز با همایون شجریان همراهی می‌کنند. گاهی هم خود ما تک نوازی‌هایی داریم.

گفتنی است در این اجرا مجموعه انتخاب شده،قطعاتی از آلبوم های با ستاره ها و نسیم وصل را شامل شد.

قطعات تو کیستی (کلام فریدون مشیری و تنظیم محمدجوادضرابیان)، تصنبف خانه سودا( کلام مولانا و تنظبم محمد جواد ضرابیان)، تصنیف هوای گریه( کلام سیمین بهبهانی و تنظیم محمدجواد ضراببیان و سینا جهان آبادی)،تصنیف افسونگر( کلام فریدون مشیری تنظیم محمدجواد ضرابیان)، غریبانه (کلام سایه تنظیم محمدجواد ضراییان)، عشق از کجا( کلام مولانا تنظیم محمدجواد ضرابیان)، یا ستاره ­ها( کلام حسین منزوی تنظیم سینا جهان آبادی) ، دفتر دل (کلام فریدون مشیری محمدجواد ضرابیان)و نسیم وصل( کلام رهی معیری تنظیم محمدجواد ضرابیان) در این کنسرت­ها اجرا می­شوند.

نوازندگانی که در این پروژه حضور دارند سینا جهان آبادی، حسین رضایی نیا، پاشا هنجنی، پریچهر خواجه، میلاد محمدی، آیین مشکلاتیان، شهرام رکوعی، علی جعفری پویان، پریسا میرزاده، لعیا اعتمادی، نگار نوراد و آتنا اشتیاقی هستند و مدیریت برنامه این گروه را هم محمدحسین توتونچیان به عهده دارد

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir

شجریان...
ما را در سایت شجریان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی shajarian بازدید : 322 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 6:00